Mesterséges intelligencia (AI) a kiskereskedelemben
Megfelelően alkalmazva a mesterséges intelligencia átalakíthatja a kiskereskedelem működését, és intelligens eszközöket adhat működésük egyszerűsítéséhez és a vásárlói élmény javításához.
A különféle iparágakban dolgozó emberek – az egészségügytől az oktatáson át az építőiparig – a mesterséges intelligencia használatának módjait vizsgálják, és ez alól a kiskereskedelmi szektor sem kivétel.
Valójában a kiskereskedelmi mesterséges intelligencia piaca 2028-ra várhatóan 4,84 milliárd dollárról 31,18 milliárd dollárra nő, ami 30,5%-os CAGR-t (összetett éves növekedési ráta) jelent.
Íme a mesterséges intelligencia négy érdekes üzleti és online felhasználási területe.
Jobb elemzések és okosabb döntések
Az emberek nem képesek olyan hatalmas mennyiségű adatot feldolgozni, mint a mesterséges intelligencia, és ennek komoly értéke van.
Ez azt jelenti, hogy a munkaerő kevesebb időt tölthet az adatok feldolgozásával, és több energiát fordíthat a cselekvésre.
Már van néhány kiváló eszköz, melyek lehetővé teszik a kiskereskedők számára, hogy kiaknázzák az AI és az analitika erejét. Az e-kereskedelmi jelentéskészítő eszközöktől kezdve, a készletkezelő szoftverekig, a döntéshozatal sokkal egyszerűbb az AI segítségével.
Használhatják az árképzési stratégiák és kereslet-előrejelzések optimalizálására is, így biztosítva, hogy üzletek a legoptimálisabb időpontokban kapják meg a megfelelő termékeket.
Továbbfejlesztett ügyfélszolgálat
Az ügyfélszolgálat az AI talán legismertebb felhasználási módja. Valószínűleg mindannyian kapcsolatba léptünk már chatbotokkal vagy virtuális asszisztensekkel, amelyek olyan gyakori feladatokban segítenek, mint a GYIK megválaszolása, a problémák elhárítása vagy a megfelelő ügyfélszolgálati csapathoz irányítás.
Ez még nem minden. Az AI területen elért előrelépések egyre inkább segítik a vállalkozásokat ügyfélszolgálatuk színvonalának emelésében.
A mesterséges intelligencia által vezérelt természetes nyelvi feldolgozó eszközök tovább javíthatják a chatbotokat, hogy megértsék és megválaszolhassák az ügyfelek kéréseit, visszajelzéseit és véleményét emberibb, beszélgetősebb módon.
Az AI technológia lehetővé teszi azt is, hogy ezek az eszközök túlmutassanak a kérdések egyszerű megválaszolásán. A kereskedők mesterséges intelligencia-alapú szoftvereket használhatnak, hogy segítsenek a vásárlóknak megtalálni a számukra szükséges termékeket, vagy proaktívan ajánljanak termékeket böngészési tevékenységeik alapján.
Hiper-személyre szabás
Míg sok kiskereskedő már régóta gépi tanulási és prediktív elemző eszközöket használ az időszerű, személyre szabott üzenetek (például marketing e-mailek) küldésére, a mesterséges intelligencia térnyerése megnyitotta az utat a hiper-személyre szabás előtt, lehetővé téve a kereskedők számára, hogy egyéni kezdeményezéseiket személyre szabják.
A Sephora Color IQ alapozó illesztési szolgáltatása remek példa erre; mesterséges intelligencia technológiát használ, hogy segítsen az ügyfeleknek megtalálni a megfelelő kozmetikai alapozó árnyalatot. Ez a rendkívül személyre szabott szépségápolási megközelítés nemcsak időt és erőfeszítést takarít meg az ügyfeleknek, hanem élvezetesebb és zökkenőmentesebb vásárlási élményt is biztosít.
Itt van például a mesterséges intelligencia által továbbfejlesztett élelmiszer-házhozszállítási szolgáltatás, a Hungryroot, amely kifinomult ajánlórendszert alkalmaz, amely megtanulja és alkalmazkodik az egyes vásárlók egyedi preferenciáihoz.
A Hungryroot a költségvetésről, a család méretéről, az étkezési korlátozásokról és a kedvenc ételekről szóló adatok gyűjtésével heti rendszerességgel személyre szabott élelmiszerbolt-listákat állít össze.
Egyszerűsített bolti műveletek
A mesterséges intelligencia megkönnyíti az alkalmazottak és a vásárlók életét is.
Vegyük például az önkiszolgáló pénztári berendezéseket, amelyek számítógépes látást és szkennelő rendszereket használnak a fizetés egyszerűsítésére. Ezek a rendszerek a gyanús viselkedést is képesek észlelni, így segítve a kiskereskedő veszteségmegelőzési erőfeszítéseit.
Eközben az Amazon „Just Walk Out” technológiája a számítógépes látás, a szenzorfúzió és a mély tanulási algoritmusok kombinációját használja annak észlelésére, hogy az ügyfelek mikor vesznek fel vagy tesznek vissza egy terméket a polcokról, és ennek megfelelően terhelik meg számlájukat.
Összefoglalva
A mesterséges intelligencia számos módon átalakítja a kiskereskedelmi ágazatot, a jobb adatfeldolgozástól és üzleti döntésektől a jobb ügyfélszolgálatig, a hiper-személyre szabásig és az egyszerűsített áruházi műveletekig.
Bármennyire lenyűgözőek is ezek a fejlesztések, fontos megjegyezni, hogy a mesterséges intelligencia még mindig a kezdeti szakaszban van.
A kiskereskedelemben még több innovatív mesterséges intelligencia felhasználási esetet fogunk látni, így a legjobb, amit tehetünk, ha lépést tartunk a legújabb alkalmazásokkal.
Egyeztessünk egy feltételek nélküli konzultáción, hogy milyen új technológiákat ajánlunk üzlete, áruháza védelmére vagy védelmének fejlesztésére!