Profit-őr #4.
Bár elsődleges célünk az érdekességek és új technológiák bemutatása, nem hagyhatjuk szó nélkül legfrissebb megbészéléseink, egyeztetéseink megállapításait (mely egyik hírünkben is szerepel), hogy nagyságrendileg nőtt a bolti lopások, ezen belül a szervezett bolti lopások száma Magyarországon is.
Az első jelei tavaly nyáron mutatkoztak, és a tendencia azóta is növekszik. Azt gondoljuk, hogy a bolti lopásokból származó veszteség nem lehet az üzletmenet elfogadott része, ezért a következő számunktól rendszeresen bemutatjuk, hogy mit tehetnek partnereink kisebb vagy nagyobb fejlesztésekkel a lopások számának csökkentése, a profit megőrzése érdekében.
Egyeztessünk egy feltételek nélküli konzultáción, hogy milyen új technológiákat ajánlunk üzlete, áruháza védelmére vagy védelmének fejlesztésére!
Ikonmagyarázat
Ikonmagyarázatunk segít abban, hogy véleményünk szerint milyen típusú üzletekbe javasoljuk a felsorolt technológiákat.
Barkácsáruházak |
Sport és divat üzletek |
Szórakoztató elektronikai üzletek |
Szuper- és hipermarketek |
EAS + ESL
Partnerünk több mint 20 éves tapasztalattal rendelkezik az áruvédelmi szakmában berendezések, tartozékok gyártásában és értékesítésében.
Az egyik legfontosabb fejlesztésük az elektronikus áruvédelmi eszközök és az árcímke összevonása, amely egyedi alkalmazást tesz lehetővé az áruházak számára.
Ez a nagyszerű kombináció új lehetőséget jelent az áruvédelmi rendszerek többrétű felhasználására korlátlan termékinformáció megjelenítésével. Ily módon, a termék áruvédelemmel ellátása és az árcímke felhelyezése egy lépésben megtörténhet, nem okozva túlterhelést az áruház dolgozói számára.
A legtöbb védendő termék esetében, szinte az összes piaci szegmens számára hozzáférhető ez a lehetőség.
Nagyságrendileg nőttek a bolti lopások
A Target-, a Home Depot és a BJ’s Wholesale áruházláncok mind arra figyelmeztetnek, hogy a hasznot egyre gyakrabban csökkentik a vásárlói lopások.
Általában nagyszerű hír, amikor a kiskereskedők arról tájékoztatják a részvényeseket, hogy a termékek csak úgy „repülnek” a polcokról, kivéve, ha ezzel nem hasznot hoznak, hanem a veszteséget növelik.
A Target I. negyedévi tájékoztatója általában a „Shrinkage”-ről, vagyis a veszteségről szólt. Vezetők, elemzők mind a veszteség összetevőiről nyilatkoztak, ami magába foglalja a vásárlói lopást, az alkalmazotti visszaéléseket, adminisztratív hibákat, de a pálmát a szervezett vásárlói visszaélések vitték el.
„Továbbra is meg kell küzdenünk a növekvő veszteséggel, a tavalyi év év romló tendenciájára építve.” – mondta Brian Cornell a Target vezérigazgatója felhívásában. „Bár a veszteséget többféle tényező is előidézheti, a szervezett lopás a legsúlyosabb probléma, amely hatással van a csapatra, vásárlóinkra és a többi kereskedőre is.”
Cornell előrejelzése szerint a veszteség további 500 millió dollárral nő, a tavalyi 763 millió dollárral szemben.
Hiba lenne azt hinnünk, hogy a bolti lopások száma csak az Egyesült Államokban nő nagyságrendileg.
A HVG egy ehavi cikkében arról számolt be, hogy az Egyesült Királyságban a húsok mellett már a sajtot és a kávét is lopásgátló biztonsági címkékkel látják el.
A WegaTech folyamatosan egyeztet partnereivel, és az elmondottak alapján a bolti lopások száma nálunk, a magyar üzletekben is pozitív nagyságrendi változást mutatnak. Ez az a rossz plusz, ami a cégek bevételében jelentős mínusz.
A tendencia 2022 nyarán kezdődött, és a legfrissebb egyeztetések szerint, sajnos nem változik.
InVue telepítés a svájci InterDiscount-ban
OnePOD Wireless állványok, Zipek, Smart Lock, IR Package Wrap, IR Safer és kábelzár. Mind elérhető a WegaTechnél!